دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳

براي عشق

مطالب جالب

براي عشق

تور ايتاليا

و جاذبه هاي بي نظير اين كشور

ايتاليا كشوري واقع در قاره اروپا كه از آن به عنوان مهد مسيحيت نيز ياد مي شود داراي جاذبه هاي فراوان گردشگري است و همه ساله از سراسر نقاط جهان براي ديدن اين آثار زيبا به اين كشور سفر مي كنند.در اين كشور كليسا ها و مكان هاي مذهبي زيادي به چشم مي خورد كه خود يكي از جاذبه هاي گردشگري ان به حساب مي آيد.همه ساله افراد زيادي براي با تور ايتاليا راهي اين كشور مي شوند و در ايران نيز علاقه مندان از طريق آژانس هاي مسافرتي برگزار كننده اين تور مي توانند نسبت به رفتن به اين كشور زيبا اقدام نمايند.همانطور كه گفتيم يكي از جاذبه هاي گردشگري  اين كشور مكان هاي مذهبي آن است.با هم در زير به اين موضوع بيشتر مي پردازيم :

يكي از شهر هايي كه بيشترين تعداد كليسا را در خود جاي داده است ونيز است.ونيز داراي بيش از ۲۰۰ كليسا است كه ۸ تاي ان سلطنتي بوده و داراي جذابيت هاي فراواني مي باشند. از اين رو ونيز مقصد اول گردشگراني است كه مي خواهند اينگونه آثار تاريخي را مشاهده نمايند.از جمله كليساهاي سلطنتي واقع در ونيز مي توان به كليساي معروف سن مارك و سانتا ماريا و ريالتو اشاره كرد.شما در اين كليساهاي سلطنتي آثار و شاهكارهاي هنري زيادي را مي توانيد بيابيد.

تور ايتاليا

از ديگر مكان هاي ديدني ايتاليا مي توان به كاخ سلطنتي سن آنتوني اشاره كرد.كليسايي كه سن انتوني در ان دفن شده ابتدا بسيار كوچك و محقر بود و بعد ها تبديل به مكاني سلطنتي گرديد.اين كليسا داراي ۴ صومعه و تعداد زيادي اشياي گران قيمت و زينتي است.چيزي كه در  بسياري از كليساهاي ايتاليا دقيقا به چشم مي خورد اين است كه فرهنگ و مذهب به شكل عجيبي با هم در آميخته شده اند و اين خود زيباي خاصي به آثار  و مكان هاي تاريخي مي دهد.

از ديگر شهر هيا ديدني ايتاليا كه همه ساله افراد زيايد به قصد ديدن ان راهي تور ايتاليا مي شوند تورين نام دارد.اين شهر به خاطر موضوع كفن مقدس تبديل به شهري كاملا مذهبي گشته است.كفن مقدس را منتسب به حضرت عيسي مي دانند و از ارزش بسيار بالايي نزد مسيحيان برخوردار است.سالانه تعداد زيادي براي ديدن اين كفن به تورين سفر مي كنند.در تورين يك كارخانه شكلات سازي نيز وجود دارد كه به دليل مشهور بودنش خود تبديل به جاذبه گردشگري شده است.

 

اگر مي خواهيد به ديدن كليساي معروف سانتا كارا برويد پس بايد سفري به شهر لورتو نيز داشته باشيد.اين كليسا به زيبايي آراسته شده و رد ناقوس بزرگي ديده مي شود.يكي ديگر از جاذبه هاي لور تو وجود خانه مقدس مي باشد كه به روايت هاي تاريخي مختلف حضرت مسيح در انجا متولد شده است.از ديگر جاذبه هاي اين شهر وجود چشم انداز بسيار زيبايي است كه رو به دريا دارد.

از ديگر شهر هاي معروف و مذهبي ايتاليا مي توان به شهر لانچيانو اشاره كرد.مي گويند در سال ۷۰۰ ميلادي در مراسمي يكي از راهبان به وجود مسيح شك مي كند. او در حاليكه در حال خواندن آيات مقدس بود ناگهان نان به گوشت و آب به خون تبديل مي گردد.يادگارهايي از اين واقع در كليساي سنت فرانسيسكو نگه داري مي شود كه اصالت انها توسط متخصصين بسياري تاييد شده است.در اين شهر همچنين كليساي معروف سانتا ماريا قرار گرفته است.

شهر آسيسي از ديگر شهر هاي معروف ايتاليا است. دو تن از قديسان به نام مسيحي نيز در اين شهر به دنيا آمده اند.شما رد اين شهر مي توانيد مكان هاي زيارتي زيادي را ملاحضه نماييد.تاريخ تاسي اين مكان مذهبي به سال ۱۲۵۳ ميلادي باز مي گردد.

تور ايتاليا

وجود اين همه مكان هاي تاريخي و ديدني باعث شده تا اين كشور در سال ۲۰۱۱ به ركوردري جالب دست پيدا كند و آن هم حضور ۴۶ ميليون گردشگر است كه ايتاليا را به پنجمين كشور گردشگري دنيا تبديل نمود.موقعيت جغرافيايي ايتاليا واقع در جنوب اروپا و در همسايگي يوناني ها است.مذهب مردمان اين كشور اكثرا مسيحي كاتوليك بوده و از نظر آب و هوايي نيز حالتي مديترانه اي دارد.تابستان هاي گرم و خشك و زمستان هاي سرد و مرطوب از خصوصيات آب و هوايي ايتاليا است.

از ديگر مكان هايي كه گردشگران با تور ايتاليا به انجا سفر مي كنند شهر فلورانس است. اين شهر زيبا داراي آثار هنري و مذهبي و گردشگري زيادي بوده و كليسا هاي ان اكثرا در مركز شهر واقع شده اند.از معروف ترين اثار تاريخي و باستاني اين شهر مي توان به كليساي سانتا ماريا اشاره كرد.در فلورانس شما مي توانيد از موزه هاي بزرگ و پر از آثار تاريخي نيز ديدن نماييد.

تور ايتاليا

و اما شهر رم كه در خود بيش از ۹۰۰ كليسا را جاي داده بي شك به عنوان مركز و قلب مسيحيت در ايتاليا شناخته مي شود.كليساي جامع اين شهر واقع در بخش جنوب شرقي مركز شهر بوده است.هر يك از اين كليساها زيبايي هاي خاص خود را داشته و يك اثر هنري به حساب مي آيند. علاوه بر همه اينها، حضور شخص پاپ در رم، هر ساله ميليونها نفر را براي بازديد و شنيدن آموزه هاي پاپ، به اين شهر مي كشاند.

 

جاذبه هاي گردشگري و بناهاي تاريخي ايتاليا:
در جنوب قاره ي اروپا مي باشد . ايتاليا يك شهر توريستي كه در جنوب اروپاست.ايتاليا داراي دو جزيره ي بزرگ درياي مديترانه مي باشد به نام هاي ؛سيسيل،سارديني. دروره ي رسانس در ايتاليا واقع است كه مكان پيدايش تاريخ و دوره ي رسانس و فرهنگ و هنر و ادبيات اروپا مي باشد.كشور فوقاز لحاظ سياسي نيز در جايگاه ويژه اي قرار دارد كه عضو گروه G8و عضو هيئت اتحاديه ي اروپا و در سازمان ملل جايگاه ويژه اي دارد.اين كشور در سالل۲۰۰۷ به عنوان يكي از اعضاي غير دائم سازمان ملل معرفي شد.تاريخ غني و پشتيباني كردن مردم از تاريخ و فرهنگ و هنر يكي از برترين كشورهاي قدمت دار و ارزشمند دنيا محسوب مي شود.
با خبري از يونسكو و انجام تحقيقات ،متوجه شدند كه اين كشور از لحاظ داشتن موزه و آثار باستاني و تاريخي نصفي از آثار كل جهان را در خود جاي داده است. البته در شهر ميلان آن هتل اجتماعي اين شهر اولين هتل اجتماعي جهان مي باشد. اين آثار بسيار قدمت دار و ارزشمندند كه اين كشور را گهواره ي مهد و تمدن كرده است.از لحاظ صنعت هم ۷ ام كشور جهانست كه توليدات مواد ناخالص و اوليه را دارد.
اسلواني-سوييس-فرانسه-اتريش، همسايگان شمالي اين كشور است و اين كشور داراي دو ايالت و سرزمين جداگانه ،به اسم هاي ؛واتيكان-سن مارينو مي باشد.كوه مونته بيانكو در ايتاليا به عنوان مرتفع ترين كوه شناخته شده است كه در شمال اين كشور جاي دارد .شمال تور ايتاليا داراي آب و هواي سرد است زيرا به رشته كوه هاي آلپ نزديكتر است و اما در جنوب آب و هوا گرمتر و اما خشك مي باشد. پايتخت اين كشور رم كه تمدن فرهنگ غرب وكاتوليك ها مي باشد.از لحاظ جغرافيايي اين كشور در نقشه به صورت چكمه مي باشد كه زبان مردمانش ايتاليايي و واحد پول آن يورو است.
از جاذبه هاي گردشگري شهر رم پايتخت ايتايليا شروع مي كنيم: اين شهر هر ساله گردشگران زيادي را به سمت خود جذب مي كند و داراي جاذبه هاي باستاني فرهنگي هنر ي زيادي مي باشد و به عنوان اولين و برترين شهر گردشگري و توريستي در اروپا شناخته شده است.رم را با عنوان هايي چون ،شهر قديمي امپراطوري و پادشاهي شهر رم –شهر كليسا ها و مجسمه ها (شهر و زادگاه ميكل آنژ) -و شهر و زادگاه نقاش معروف لئوناردو داوينچي-شهري كه در آن موزه ي سقف دنيا در آن يافت مي شود نيز مي شناسند.و خود شهر رم جاذبه هاي گردشگري هاي زيادي را دارد.
ديدني ها ي شهر رم كه هر ساله گردشگران زيادي را به سمت خود مي كشاند:كلوسئوم-فواره ي تروي-بازيليكاي كوسما و داميانوي مقدسميدان پيترو و موزه ي واتيكان-پانتئون-ميدان ناوونا و ابشار چهار رودخانه-پلكان مقدس-ميدان امانوئل دوم(مؤسس ايتالياي مدرن)-ميدان اسپانيا-پله هاي اسپانيا-قصر سنت آنجلو-ميدان ونيزي-موزه ي كاپيتولينه-كليساي مارياي مقدس در اراكوئلي-گالري برگز و…. از جمله جاذبه هاي گردشگري اين شهراست.

تور ايتاليا
كلوسئوم: اين آمفي تئاتر در شهر رم واقع شده است و بزرگترين آمفي تئاتر آن زمان امپراطوري محسوب مي شده است.رديف هاي صندلي هاي اين آمفي تئاتر به ۵۰هزار تا مي رسد و ۸۰ درب ورودي دارد .واژه كلوسئوم به معناي ” جايگاه بزرگ ” است كه اولين آمفي تئاتر بزرگ و هميشگي در ايتاليا بين دو تپه ي اسكوئيلين و كائيلن قرار دارد.ساخت اين بنا از سال هاي ۶۹ شروع شد و تا سال ۸۰ ادامه داشت كه توسط پادشاه و امپراطورهاي بزرگ آن زمان ساخته شد كه در سال هاي اوليه توسط وسپانسين و در آخر به برادر تيتوس كه هر دو پسر وسپانسين بودند تمام گرديد.
كليساي كاتوليك روم:يكي از سه شاخه ي اصلي مسيحيت در جهان كليساي كاتوليك روم مي باشد.اين كليسا در كار و امور خيريه به نيازمندان كمك و براي تبليغ سازمان و ادارات زيادي را تحت پوشش خود ميگيرند.
فونتانا تروي روم:يكي از افسانه هاي رم و فونتانا تروي است كه يك فواره ي زيبايي با موسيقي دلنواز و زيبا و رنگ آميزي خاص ،كه به آن فواره ي تروي مي گويند .هر كسي كه به كشور ايتاليا سفر مي كند، ابتدا بهتر است به اينجا بيايد تا از زيبايي ها و جذابيت اين فواره و پله هاي اسپانيايي در شهر رم استفاده ببرد.
ونيز:اين شهر روي آب قرار دارد كه در شمال تور ايتاليا واقع شده است. اين شهر رفت و آمد خود را به واسطه ي كانال هاي زيبا و مهيج و قايق هاي كه به آن ها قايق گوندولاست مي گويند .افراد و ساكنان اين شهر حتي براي رفتن به آن طرف خيابان بايد راه آبي را طي كنند و آنها همه در عروسي ها و عزاداري ها و مراسمات ديگر خود از اين قايق ها استفاده مي كنند .به عبارتي وسيله ي نقليه در اين شهر قايق و زير دريايي مي باشد و اتومبيل كاربرد آن چنان زيادي در اين شهر ندارند. به اين شهر،كانال هاي آبي –شهر بالماسكه-شهر روياها نيز مي گويند كه به دليل خارق العاده و عجيب و غريب بودن آن و مراسمات و كارناوال هاي گوناگون و گران خود از شگفتي ها و خيالي شدن اين شهر در ذهن افراد مي گردد و سالانه ميزبان تعداد زيادي گردشگر از اقصي نقاط جهان مي باشد.
خود ونيز داراي مكان هاي ديدني زيادي مي باشد وبه جز اينها شهر ميلان و فلورانس نيز جاهاي ديدني زيادي براي يك گردشگر دارند .
در كشور تورهاي گوناگوني وجود دارد كه اين تورها ممكن است به مقصد و رم و شهر هاي كشور ايتاليا (تور ايتاليا –تور ونيز-تور فلورانس-تور رم)تنها باشد يا همراه كشورهاي ديگر . اين تورها و خدمات و قيمت و پذيرايي از تور و مسير و راه تور و ساعات حركت (رفت و برگشت) و گشت هايي كه تور مي برد و همراهاني كه در اين سفر با ما هستند و تذكگرات و توضيحات لازم اين تورها ،عبارتند از ؛
تور ايتاليا كه به مدت ۵ روز و ۴ شب مي باشد كه در رم ۴ شب است و مي تواند به صورت انفرادي يا گروهي باشد . از خدماتي كه اين تور در اين ۵ روز و ۴ شب ارايه مي دهد مي توان گفت:مشاوره و راهنمايي گردشگران محترم براي گرفتن ويزاي شينگن –بيمه كردن مسافران در هواپيما چه رفت و چه برگشت، محل ساكن شدن و اقامت مسافران محترم –حمل و نقل در فرودگاه-ليدر و داشتن راهنماي ايراني در تور براي راهنمايي كردن تور مورد نظر-گشت و گذار در بناها و جاهاي ديدني و…..بسته به هتلي كه ميگيرند،قيمتهاي متفاوت دارند و ممكن است شما مايل باشيد اتاق يك نفره بگيريد كه به ارزش ۷۶۰۰۰۰۰ و يا دونفره بگيريد يا دو تخته بگيريد كه قيمت آن به ارزش ۴۷۹۰۰۰۰مي باشد.ان هتلي كه ميگيرند هتل هاي ۴ ستاره مي باشد .صبحانه ي كامل و نقشه و جفرافياي شهر رم و وجود وسيله ي تقليه مانند اتوبوس ها براي توريستهاي محترم و….از خدمات اين هتل است و اما تور وظيفه دارد از رفتن و آمدن مسافر پشتيباني كند و آنها را همراهي كنند.روزهاي پرواز به ايتاليا هر روزه و روزانه است كه از شنبه تا جمعه مي باشد.پرواز سر راست از شهر مورد نظر ،چه رفت و چه برگشت.از جاهايي كه اين تور در ايتاليا مي گردندند ،معبد پانتئون-ميدان گلادياتور-موزه ي رم- واتيكان و…. مي باشند كه هر كدام به نوبه ي خود داراي جذابيت و ظاهري متفاوت دارند.براي اطلاع از تورها ي بيشتر و ديگر، به واسطه ي تورهاي آپشنال مي توان آن را ها را پيدا كرد و مطلع شد.در تورها كودكان ۴تا۱۱ سال هزينه اي ديگر براي سفر مي دهند كه قيمت آن ۴۲۹۰۰۰۰تومان مي باشد ( البته اين مورد اطفال داراي سن ۴تا ۱۱ست كه ۴۲۹۰۰۰۰۰تومان ولي در بين اگر اطفال داراي سن ۲ تا ۴ سال ۲۸۹۰۰۰۰تومان است.)هزينه ي گرفتن ويزا و گرفتن از اقامت حتي اگر خارج كشور باشيد امكان پذير است ولي بايد مبلغ مورد نظر را حتماً پرداخت كنيم.قيمت هاي تور براي كساني كه بزرگسال محسوب مي شوند بسيار متفاوت تر و مختاف تر مي باشد كه مثلاً يك تخته است و يا دو تخته.
تور ايتاليا_فرانسه : اين تور از دو كشور و هم فرانسه ديدن مي كنند كه ۳ شبانه روز در رم كشور و ۳ شبانه روز در شهر پاريس كشور فرانسه ساكن مي شوند.اين تور مي تواند هم فردي باشد و هم گروهي. مشاوره در زمينه اقامت و سفر و ويزاي مورد نظر-ليدر ايراني و مسلط به زبان خارجه ي مورد نظر كه در اينجا فرانسوي و ايتاليايي مهم است كه بلد باشد-بازديد و گردش در آثار باستاني و بناهاي جذاب و مكان هاي ديدني ديگر كه ممكن است طبيعت و پارك هاي مختلف هم باشند-رودخانه ي سن و تهيه ي بليط كشتي روي اين رودخانه –ديدن و گشت و گذار در جاهاي مختلف و مراكز خريد-قيمت اتاق هاي تك نفره و يا دو نفره فرق مي كند كه اتاق هاي تك نفره گران تر مي باشند و براي اطفال با سنين مختلف فرق مي كند.آماده بودن براي پرواز در تمام روزهاي هفته براي گردشگران و مسافران محترم.
تور ايتاليا سوپر: اين تور به مدت دو شب در فلورانس-دو شب در ونيز- دو شب در رم مي باشد كه هم گروهي و انفرادي مي باشد كه بسيار گرونتر از تورهاي قبلي است ولي يك سري شرايطش مانند شرايط تور هاي قبلي مي باشد .خدماتي كه ارايه مي دهند مانند هم ،اما با اين تفاوت كه جاهاي ديدني اين تور با تورهاي قبل فرق مي كند كه مثلاً بازديد از موزه و نمايشگاه داوينچي وآمفي تئاتر و…. باشد . كه قيمت ها ي آن براي اطفال به طبع داراي قيمت بيشتري نسبت به تورهاي بالا دارد.بازهم در اين تور اتاق هاي تك نفره و دو نفره هم داراي قيمت متفاوتي مي باشد .در واقع شما مي توانيد با اين تور بيشتر با ايتاليا و به عبارتي اروپا و مهد و گهواره ي تمدن كل اروپا ،آشنا شويد.پرواز نيز به صورت روزانه انجام مي پذيرد و مراكز خريد و در جاهاي مختلف اين تورها ليدر يا راهنماي مورد نظر را انجام مي دهند.

نوشته شده توسط مهران در ساعت 11:36 | لينك  |  نظر بدهيد


تور بدروم

و آثار ديدني آن

تركيه هميشه يكي از مهمترين مراكز تجمع توريست ها از سراسر جهان بوده است و داراي شهر هاي توريستي و زيبا به همراه ده ها جاذبه مختلف گردشگري است. يكي زا شهر هايي كه امروز مي خواهيم راجع به آن بيشتر برايتان صحبت كنيم بدروم مي باشد. شهري كه در استان موغله  و در جنوب غربي تركيه واقع شده است.اين شهر بندري در سواحل زيباي درياي اژه مي باشد و داراي كراكز توريستي زيادي براي گردشگران و بازديد كنندگاان است.معماري غالبي كه در اين شهر به چشم مي خورد از نوع مصري است و داراي زيبايي هاي منحصر به فرد خود مي باشد.

اين شهر يكي از قديمي ترين شهر هاي جهان نيز مي باشد و داراي تاريخي ۵۰۰۰ ساله است.در اين شهر از چند تمدن مختلف نشانه هاي مختلفي به دست آمده است.قطعا تور بدروم شما مي تواند با توجه به جاذبه هاي فوق العاده زيبايي كه اين شهر دارد توري به ياد ماندني و مفرح باشد. شما مي توانيد در كوچه هاي قديمي و تنگ شهر كه در ان خانه هاي سفيد رنگي قرار گرفته است به قدم زدن مشغول شويد و يا به ساحل رفته و در آب فوق العاده شفافد و تميز درياي آن به شنا بپردازيد.

تور بدروم

از نظر آب و هوايي بدروم را مي توان اينگونه توصيف كرد كه : داراي تابستان هاي گرم و نسبتا خشكي است و در عوض در زمستان ها هوايي متعدل و باراني را مي توان انتظار داشت.با هم به معرفي چند مورد از آثار باستاني و ديدني بدروم مي پردازيم :

اولين مكان موزه رو باز است كه در ان آرامگاه يكي از پادشاهان كاريا در آن قرار گرفته است. سال هاي قبل و بر اثر زلزله اناطولي كلا اين بنا ويران شد و تنها آثاري مخروبه از ان بر جاي مانده است. تا قبل از تخريب بنا به عنوان يكي از عجايب هفتگانه جهان نيز معرفي شده بود.اما امروزه از اين مكان به عنوان يك موزه كوچك استفاده ميشود.در حفاري هايي كه در قرن ۱۹ در اين منطقه صورت گرفت بسياري از آثار تاريخي ان توسط انگليسي ها به موزه بريتانيا منتقل شد.

تور بدروم

يكي ديگر از مكان هايي كه مي تواند به تور بدروم شما رنگ و بوي خاصي بخشد تئاتر باستاني شهر است.موقعيت جغرافيايي اين مكان مابين بدروم و تورگت بوده و اين اواخر در حفاري هايي كه انجام گرفت توانستند سن تئاتر را بيرون آورند و تا حدودي آنرا بازسازي نمودند . ميزان ظرفيت اين تئاتر  ۱۳۰۰۰ نفر بوده است.

بدروم شهري است كه داراي يكي موزه زير زميني بسيار معروف مي باشد. اين موزه در نوع خود يكي از مهمترين موزه هيا جهان به شمار مي آيد. در سال هاي دور حدود ۱۹۶۰ در اين بخش حفاري هاي انجام شده و همچنان اين حفاري ها ادامه دارد.ديدن اين موزه خالي از لطف نخواهد بود و براي شما آثاري ديدني و قديمي در ان قرار داده شده است.

يكي ديگر از مكان هاي ديني بدورم قلعه چيفيت است كه در بخش جنوب غربي بدروم واقع شده و در ان آثار تمدن هاي مختلف را مي توان يافت.

تور بدروم

 

اگر در شهر قدم بزينيد  بسياري از خانه هاي ان را مشاهده مي كنيد كه هنوز در حالت سنتي و قديمي مي باشند و واقعا تماشايي هستند.. ما به وضوح معماري سنتي و قديمي اين شهر را مي توانيد از نزديك ببينيد.البته امروزه تمامي اين خانه بر اسسا قانون تحت محافظت دولت هستند و به عنوان آثار ملي محسوب مي شوند.تا انجا كه توانسته اند سعي بر بازسازي خانه هاي فوق نيز نموده اند.

منطقه اي ديگر كه به عنوان اثري تاريخي براي توريست ها و گردشگران جذاب است لاگينا نام دارد.اين مكان از توابع ياتاغان بوده و با توجه به آثار كشف شده و حفاري هايي كه در اين بخش صورت گرفته مشخص شده است كه روزي اين مكان يكي از مهمترين مراكز كاريا بوده است.از اين آثار در بدروم زياد مي توانيد يافت كنيد. مطمئن باشيد كه تور بدروم شما توري سراسر از هيجان و زيبايي و ديدن صحنه هاي ناب و تاريخي است.همين الان از اين بخش نيز مي توانيد در مورد آژانس هاي مسافرتي كه به ارائه خدمات گردشگري در مورد بدروم و تركيه مشغول هستند  اطلاعات جامع و املي را به دست آوريد.

تور بدروم

 

نوشته شده توسط مهران در ساعت 11:36 | لينك  |  نظر بدهيد


تور پاتايا

را با ما تجربه كنيد

كشور تايلند يكي از مكان هايي است كه هر ساله از سراسر جهان تعداد زيادي توريست و گردشگر به سمت ان روانه مي شوند.يكي از معروف ترين شهر هاي تايلند پاتايا نام دارد كه به واسطه موقعيت خاص جغرافياي و جاذبه هاي فراواني كه دارد بسيار مشهور و توريست پذير شده است.در ايران نيز همه ساله افراد زيادي با تور پاتايا راهي اين شهر زيبا مي شوند.فاصله اين شهر تا پايتخت تايلند يعني بانكوك در حدود ۱۶۵ كيلومتر است و از روش هاي مختلفي مي توان به انجا سفر كرد. مي توان از طريق آب و سفر درياي با كشتي و يا از طريق آسمان و سفر هوايي با هواپيما و يا از طريق زمين و با ماشين و يا راه آهن خود را به پاتايا رساند.از معروف ترين مكان هاي پاتايا سواحل بسيار زيباي آن است كه در نوع خود بي نظير هستند. در اين سواحل شما انواع رستوران هاي درجه يك به همراه كلوپ هاي شبانه و انواع تفريحات آبي را مي توانيد مشاهده نماييد.تفريحاتي همچون موج سواري و قايق سواري و شنا و غواصي از جمله اين موارد هستند.

تور پاتايا

از نطر آب و هوايي براي علاقه مندان به تور پاتايا بايد گفت كه اين منطقه داراي آب و هواي خشك و باراني بوده و تقريبا رد اكثر سال خورسيد در آسمان پرتو افشاني مي كند.تغييرات آب و هوايي در طول ماه هاي سال  بسيار زياد و گاهي پيش بيني نشده است و ممكن است به دنبال هوايي گرم و طاقت فرسا ناگهان باران هاي سنگين نيز در پي داشته باشد.رد طول زمستان نيز همچنان هوا گرم و البته نسبت به تابستان از شدت آن كاسته مي شودپاتايا شهري با يك ميليون و پانصد هزار نفر جمعيت است كه مساحتي در حدود ۲۲٫۲ كيلومتر مربع را در بر مي گيرد.شايد مهمترين دليل شهرت پاتايا را بتوان به دوران جنگ ويتنام ربط داد.زمانيكه سربازان آمريكايي براي رفع خستگي و تفريحات به سواحل پاتايا آمدند و از اين رو اين شهر  را به ساير جهانيان نيز معرفي كردند.

از معروف ترين و زيباترين سواحل پاتايا  ساحل جومتين است. اين ساحل داراي آبي شفاف بوده و همين امر بر زيبايي ساحل افزوده است.مكان هاي فرهنگي اين شهر اكثرا در همين ساحل قرار گرفته است.شما مي توانيد در سواحل جومتين ساعت هاي طولاني به گرفتن حمام آفتاب مشغول شويد و يا از مراكز خريد بسيار سيك و مدرن واقع در ساحل ديدن نماييد و همچنين خود را با غذاهاي بسيار خوشمزه محلي اين منطقه سير نماييد.

انواع ورزش ها و تفريحات آبي نيز در اين ساحل انجام مي گردد و در رستوران هاي ان نيز انواع غذاهاي بين المللي مانند غذاهاي انگليسي و يا فرانسوي و يا غذاهاي ايتاليايي نيز يافت مي شود.از ديگر جاذبه ها و ديدني هاي اين سواحل وجود تعداد زيادي دست فروش است كه داراي كالاهايي با زرق و برق مختلف بوده وقطعا مي توانند ساعتي شما را به خود مشغول سازند.تور پاتايا شما با ديدن اين ساحل زيبا سراسر از هيجان و خاطراتي خوش خواهد شد.

تور پاتايا

اما بعد از اين ساحل نوبت به معرفي جزيره مرجاني و بسيار زيباي پاتايا مي رسد. اين جزيره به دليل وجود صخره هاي مرجاني و همچنين آب هاي شفافش و شن هاي سفيد اطراف ساحل داراي شهرت است.جزيره فوق داراي جمعيتي در حدود ۱۰۰۰ نفر است و چند دهكده در آن سكونت دارند.مساحت اين مكان ديدني در حدود ۸ كيلومتر مربع است و جز جزاير خاموش تايلند محسوب مي شود.وجود فضايي بسيار آرام و طبيعتي بكر و بي نظير جزيره فوق را به بهشت گردشگران تبديل كرده است.براي اينكه بتوانيد خود را به اين مكان برسانيد بايد از قايق هاي موتوري استفاده نماييد.

اگر روزي با تور پاتايا به اين شهر سفر كرديد حتما از پارك سنگ هاي چند ميليون ساله و مزرعه كروكوديل ها نيز ديدن نماييد.وجود حيوانات بسيار نادر در اين جزيره و همچنين دارا بودن طبيعتي بكر و همچنين وجود چشمه هاي آب معدني باعث شده تا جذابيت هاي اين جزيره بيشتر شود.فاصاله اين پارك زيبا تا شهر در حدود ۹ كيلومتر از شهر بوده.در اين پارك شما درختاني بسيار بزرگ و صخره هاي عظيم الجثه را خواهيد يافت كه چند صد سال قدمت دارند.از ديگر حيواناتي كه مي توايند رپارك بيابيد عبارتند از  اواع كروكوديل و فيل  و گربه ماهي هاي بسيار غول پيكر.

در پاتايا دهكده اي به نام دهكده فيل ها وجود دارد و حتما بايد از انجا ديدن نماييد و مگر مي شود كسي به ترو پاتايا برود و به ديدن دهكده فيل ها نرود ؟ مگه ميشه ؟ مگه داريم ؟ :-) اين دهكده در واقع به نوعي درمانگاه فيل هاي بيمار و از كار افتاده محسوب مي شود.فيل هايي كه ديگر توان كار هاي سنگين در جنگل را ندارند و به نوعي به اينجا اورده مي شوند تا از انها مراقبت شود.شما در اين دهكده زيبا تفريحات مختلف آبي همچون غواصي و قايق سواري و… را مي توانيد براحتي انجام دهيد.

اگر به دنبال بزرگترين آكواريوم جهان هستيد نياز نيست راه دور بروي بله در همين پاتايا آكواريوم بسيار مدرن و پيشرفته اي با نام دنياي زير آب وجود دارد كه بسيار حيرت انگيز و زيبا طراحي شده است.حتما بايد  خودتان با چشمان خود اپديدني هاي اين آكواريوم را ملاحضه نماييد  و با هيچ وصف و تعريغي نمي توان زيبايي هاي انجا را توصيف كرد.

آب و هواي پاتايا:
شهر پاتايا آب و هواي مناسب و معتدلي در تابستان داشته كه شامل ماه نوامبر تا فوريه جزو فصل گرم سال بوده كه معتدل و خوب است و از ماه مارچ تا مه فصل گرم با رطوبت است و از ماه ژوئن تا اكتبر باراني و گرم است.
در همه ي فصول سال هواي مناسبي داشته ولي در زمستان همراه با سردي هوا شرجي ميشود. اگر جزو گردشگران تور پاتايا به كشور تايلند سفر ميكنيد از لباس هاي خنك ميتوانيد استفاده كنيد و در فصل زمستان كمي شبها هوا كمي خنك شده . از لباس هايي مانند شلوارك و تكپوش ميتوان استفاده كرد اما در زمان بازديد از مكان هاي ديدني و خيابان هاي شلوغ از لباس هاي پوشيده استفاده شود بهتر است.
شهر پاتايا در كشور تايلند واقع شده و به شهر ساحلي معروف است و مقصد گردشگران متنوع كه به تايلند مي آيند ميتوانند نقشه اين شهر را با ۱۴۹۸ كيلومتر واقع شده . يكي از شلوغ ترين فصل هاي سال كه گردشگران و توريست هاي زيادي را با تور تايلند به خود جذب ميكند زمان سال نو ميلادي است كه بسياري براي ديدن و گردش به اين شهر سفر ميكنند.
جاذبه ي مهم اين شهر ساحلي بودن آن است كه در دهه ۶۰ به استراحتگاه ساحلي تبديل و شناخته شد.با سواحل زيباي آن از جمله ساحل سنترال رود و پاتايا بيج كه بسيار شلوغ هستند همچنين ساحل جامتين براي اقامت خانوادگي مناسب بوده از طريق نقشه ميتوان به اين منطقه سفر كرد.
زبان مردم پاتايا:
شهر پاتاياي تايلند به زبان تايي صحبت ميكنند.به صورتي كه هر كلمه ميتواند به ۵ آهنگ مختلف تلفظ ميشود به صورت پايين، بالا، متوسط و صعودي و نزولي كه با هر آهنگي در كلمه معناي آن تغيير كرده .در ترجمه كردن اين زبان به لاتين با دقت نيست و از هيچ الگوي ثابتي پيروي نكرده و هر كلمه هم به روش هاي مختلف نوشته ميشود .
زبان هاي ديگري به غير از تايي وجود دارد كه توسط مردم شمال شرقي به نام لائو رواج داشته همچنين در جنوب تايلند مسلمانان مالايايي به زبان مالايايي گويش ميكنند . يادگيري زبان انگليسي در مدارس اين كشور اجباري بوده همينطور زبان چيني و ژاپني رواج داشته .

مراكز تفريحي در پاتايا:
مراكز تفريحي و گردشگري بسياري در پاتايا براي مسافراني كه اقامت تور پاتايا را دارند وجود دارد كه از جمله ي آن ها ميتوان به موارد زير اشاره كرد:
قايقراني : در كنار آبهاي آرام شهر ساحلي پاتايا ميتوان قايقراني كرد . گردشگران تور پاتايا كه به تايلند مي آيند اين تفريح هيجان انگيز را از دست نميدهند و داراي محبوبيت زيادي است .

طناب بازي :
شهر پاتايا با در سال ۵ مليون توريست خارجي و گردشگر را تشكيل داده كه از نقاط گردشگري مهم تايلند حساب شده كه در ميان جنگلهاي اين شهر ميتوان به طناب باز پرداخت و از طبيعت زيبا و فوق العاده آن لذت برد و هم به ورزش پرداخت .

تور پاتايا

اسكي روي آب :
از تفريحات پر هيجان و مهيج و مورد علاقه اسكي روي آب است كه گردشگران تور پاتايا ميتوانند با رفتن به درياچه جومتين لحظات مفرحي را با تجهيزات بالا در اين درياچه تجربه كرد.
پارك آبي در پاتايا: اين پارك آبي چندين جكوزي و سرسره ي آبي بزرگ دارد و در محيطي آرام و مناسبي براي توريست ها و مسافران تور پاتايا محسوب شده. امكاناتي كه در اين پارك آبي سرباز وجود دارد استخر دوگانه موج دار ، موج سواري، استخر گردابي، تيوپ سواري درون لوله، بومرنگ ، مسابقات، سقوط آزاد، استخر مخصوص كودكان و… نام برد.
اين پارك آبي در در سال ۲۰۱۲ واقع شده كه ميتوان با مايوي اسلامي نيز وارد اين پارك شد. اين پارك آبي از جذابيت زيادي نسبت به كشورهاي ديگر برخوردار است.

پارك آبي :
از مجموعه تفريحات زيادي برخوردار است كه برج ساحلي اين پارك آبي در ارتفاع۲۴۰ متري در اين پارك قرار دارد و يك رستوران گردان نيزهست كه ميتوان با چشم انداز زيبايي با ارتفاع منظره ها را ديد.
خانه هاي ويلايي مشاهده شده كه به زيبايي اين پارك افزود است و آنرا يكي از قطب هاي گردشگري تور پاتايا كرده و بازديد عمومي و تفريحي خانوادگي و توريستي به شمار آمده. اين پارك آبي يكي از بهترين تفريحات پاتايا محسوب شده

فرهنگ و آداب و رسوم مردم تايلند:
هر توريست و گردشگري به محض ورود به اين كشور و هر يك از شهرهاي آن با لبخند و اداي احترام از جانب مردم تايلند روبرو شده و بدون مقدمه به آن ها لبخند ميزنند و طبيعت افراد اين ديار بوده . اگر خوشحال باشند لبخند ميزنند و حتي اگر بخواهند عذرخواهي هم كنند لبخند ميزنند و به معاني مختلفي بوده.در خجالت زدگي يك نوع خنده و حتي در هنگام عصبانيت نيز لبخند ميزنند تا از خشم خود بكاهند و هم اينكه به طرف مقابل حرف بدي را نزده باشند.

محبوبيت پادشاه تايلند در ميان مردم:
اين كشور داراي پادشاه است كه در نزد مردمش با احترام خاصي تلقي شده و بالاترين مقام را داراست . سكه ها و اسكناس هاي تايلندي نقش پادشاهشان بر آن حك شده كه با احترام زيادي از آن ها استفاده ميكنند و حتي در نگهداري و تميز ماندن آن و اينكه زير پا نيفتد توجه زيادي دارند. و حتي در خيابان هاي و كشور تايلند اگر به يك مجسمه اداي احترام شود امري عادي است و مردم با ديدن مجسمه ها مكثي كوتاه ميكنند و با احترام از كنار آن ها گذر ميكنند.

زنان گردن دراز در پاتايا :
زنان شمال غربي تايلندي از سن ۵ سالگي حلقه هايي مسي را به گردن خود نصب ميكنند و تا رسيدن به ۲۰ سالگي گردني بلند دارند ديدن اين زنان بسيار خيره كننده است و همگان را براي ديدن آن ها به اين گوشه دنيا ميكشاند .
با رفتن به اين جنگل ها زناني را ميتوان ديد كه يك لوله برنجي ۲۰ سانتي را دور گردن خود دارند و گردشگران زيادي را براي ديدن آن ها با تور پاتايا به تايلند جذب كرده.

احترام به بودا در مقدسات :
براي ديدن معابد و مساجد پاتايا بايد پوشش و لباسي مناسب داشت و براي وارد شدن نبايد از لباس هاي باز استفاده كرد و قبل از اينكه وارد اين معابد و مساجد شد بايد كفش ها را درآورد و به هيچ عنوان نبايد به اين مجسمه ها دست زد و يا با پا به آن ها اشاره كرد زيرا يكي از توهين هاي بزرگ به مقدسات بودائي اشاره كردن به مجسمه ها با پا است . حتي در هنگام عكس گرفتن هم نبايد به آن ها تكيه داد .گردشگران زيادي براي ديدن اين معابد و مجسمه هاي بودائي به اين معابد با اقامت در پاتايا ميگيرند.زنان و مردان بايد موهاي خودرا با شال و كلاه بپوشانند.
مردم تايلند احترام زيادي براي حيوانات و فيل ها قائل هستند و از فيل به عنوان نماد پادشاه و مذهب و ملت قلمداد ميكنند. و در تاريخ و افسانه هاي و تايلند اهميت زيادي را در نقش دادن به اين حيوانات ميدهند. گردشگران تور پاتايا براي ديدن اين فيل ها كه در نزديكي مردم زندگي ميكند جذب ميكند.
مردم تايلند بسيار مهمان نواز هستند و از رفتارهاي تند دوري ميكنند و بسيار صبور هستند. در هنگامي كه ميخواهند به معابد و جاهاي مقدس بروند لباس مخصوص ميپوشند و براي ديدن موزه ها و آثار باستاني بدون كفش وارد مشوند. هميمطور گردشگراني كه اقامت پاتايا براي ديدن اين معابد و آثار باستاني دارند بايد با پوشش مناسبي وارد شوند و از اين مكان ها ديدن كنند.

گردشگران بسياري براي ديدن جشن ها و رقص هاي تايلندي با تور پاتايا به اين كشور سفر ميكنند. در رقص و آثار تاريخي و نمايش تايلند از فرهنگ هندي ريشه پيدا كرده و دوران طلايي را در زمان پادشاهي آيوتايا به خود اختصاص داده.
در تايلند توهين به مقدسات بودايي آن ها مجازات در بر داشته حتي اگر توريست خارجي باشند. همينطور اشياء با ارزش و همينطور كتاب را نبايد روي زمين قرار داد و يا روي ميز سر داد .
در اين كشور به هر روزي از هفته يك رنگ را به عنوان نشانه ميدهند و چون پادشاه تايلند در روز دوشنبه به دنيا امده از رنگ زرد براي اين روز هفته نسبت داده شده و اينكه نشان سلطنتي را رنگ زرد ميگويند كه به نوعي حمايت ان ها از پادشاه خود را نشان كيدهد.

غذا در تايلند:
تركيبي از غذاهاي چين و هند است كه به عنوان آميزه اي از غذاهاي اين دوكشور به وجود آمده كه يا آن را بخارپز ميكنند و يا تفت ميدهند. و از ادويه هاي زيادي از قبيل زنجبيل، فلفل سياه، زردچوبه، زيره سبز، تمر هنديف برگ ليمو استفاده شده.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.